Gumiszoba

Minden ami Citroen.

Moderátor: petikebx

taksoft
Hozzászólások: 22
Csatlakozott: 2018 júl. 23 13:38

Re: Gumiszoba

Hozzászólás Szerző: taksoft » 2018 aug. 06 09:56

Micsoda? Ki gyógyult meg?

Citroen C3-ast vettem. Vacsi újat! Hol itt a gyógyulás, kérem?

Avatar
Jeszenszki
Hozzászólások: 46
Csatlakozott: 2018 júl. 23 21:13

Re: Gumiszoba

Hozzászólás Szerző: Jeszenszki » 2018 aug. 06 15:53

taksoft írta:
2018 aug. 06 09:56
Micsoda? Ki gyógyult meg?

Citroen C3-ast vettem. Vacsi újat! Hol itt a gyógyulás, kérem?
Na gratulálok!
Akkormost húznak ki előled a belsőből mi...
Böszmülünk, polgártárs?!

taksoft
Hozzászólások: 22
Csatlakozott: 2018 júl. 23 13:38

Re: Gumiszoba

Hozzászólás Szerző: taksoft » 2018 aug. 07 08:51

Miért is? Ha képletesen érted, akkor nem, mert nem ragaszkodtam a Citroënhez, mikor autót néztünk, csak elég jó ajánlatuk volt, és ennek már végre van valami egyedi jellege a többi tucatautóhoz képest. Meg alig volt drágább, mint a Dácsija.

Ha meg fizikailag, akkor sem, mert 82Le, nem a turbósat vettem, mert Magyarországon a prémium (99-100-as jelölésű) benzint kell bele tankolni, és úgy éreztem, hogy ennyivel is elleszek majd, még az autópályán is. És igaz is lett.
5,2l/100km eddig az átlagos fogyaszás, 4853 km-en mérve. 3dl-el eszik többet, mint a dízel Megane evett (igaz még egy picit kímélőbben használom). Ja, 1,2l benzinmotor V6 (fele).

Jó az avatarod. Leszünk barátok? :lol:

Avatar
Jeszenszki
Hozzászólások: 46
Csatlakozott: 2018 júl. 23 21:13

Re: Gumiszoba

Hozzászólás Szerző: Jeszenszki » 2018 aug. 07 11:17

taksoft írta:
2018 aug. 07 08:51
Miért is? Ha képletesen érted, akkor nem, mert nem ragaszkodtam a Citroënhez, mikor autót néztünk, csak elég jó ajánlatuk volt, és ennek már végre van valami egyedi jellege a többi tucatautóhoz képest. Meg alig volt drágább, mint a Dácsija.

Ha meg fizikailag, akkor sem, mert 82Le, nem a turbósat vettem, mert Magyarországon a prémium (99-100-as jelölésű) benzint kell bele tankolni, és úgy éreztem, hogy ennyivel is elleszek majd, még az autópályán is. És igaz is lett.
5,2l/100km eddig az átlagos fogyaszás, 4853 km-en mérve. 3dl-el eszik többet, mint a dízel Megane evett (igaz még egy picit kímélőbben használom). Ja, 1,2l benzinmotor V6 (fele).

Jó az avatarod. Leszünk barátok? :lol:
Hát...én mindent képletesen értek, oszt valaki vagy ért belőle, vagy nem. Nekem egyik sem baj.
Az avatarom azt mondja, neki olyan krapek kell, akinek van legalább tízet zabáló autója.
Persze, neked egyedi, mert tudod, hogy az elődje egy dévu volt. Másnak meg egy kia, mert olyan magasról leszarja napjaink formatervezési fosömléseit. Mondjuk én is.
Most nemtom, itt Petike, vagy Miska, vagy a tulaj a modi...

De télleg...nem ciki, hogy csak ötkettőt "fogyaszt"?
Meg mi ez, hogy egy céikszes csak ilyen termokinetikus lófaszjankóként akar létezni a közúti közlekedésben?

Ezt vedd úgy, hogy visszatöröltem:
Szóval majdnem kilencven lovas egykettes benyás. Nem sejlik valami pokolba vezető út ebben az ideológiában? Messziről bűzlik a kockásingesség pedig...

Egyébként szép napot! Én céikszezni fogok. 7 literrel városban.
Böszmülünk, polgártárs?!

taksoft
Hozzászólások: 22
Csatlakozott: 2018 júl. 23 13:38

Re: Gumiszoba

Hozzászólás Szerző: taksoft » 2018 aug. 07 14:11

Van 10-et evő autóm. :-) Kettő is. :-D

Ez most a spórolás jegyében lett véve, hogy a 10-et evő autóra mindig jusson elég.

Lett volna ugyanez a motor 68Le-vel is, de gondoltam, hogy szeretnék vele 90-nél gyorsabban is menni. A 110Le-s turbót meg már kifejtettem.

Ma már mind ilyen literteljesítménnyel megy. A Dácsija turbósát kicsit féltem megvenni, a Suzuki meg ehhez képest is megfizethetetlen, ha meg rászánom, még mindig csak egy indiai virsligumis dobozzal járhatnék. Igaz még kevesebb benzinből(!).

A dízel meg Bp-en előbb-utóbb nem kívánt jármű lesz. És sajnos nekem a napi menetben van bp-i szakasz is.

taksoft
Hozzászólások: 22
Csatlakozott: 2018 júl. 23 13:38

Re: Gumiszoba

Hozzászólás Szerző: taksoft » 2018 aug. 09 14:22

Na, megöltem a fórumot?

Avatar
Bowden
Hozzászólások: 27
Csatlakozott: 2018 júl. 22 22:45

Re: Gumiszoba

Hozzászólás Szerző: Bowden » 2019 jan. 12 11:12

taksoft írta:
2018 aug. 06 09:56
Micsoda? Ki gyógyult meg?

Citroen C3-ast vettem. Vacsi újat! Hol itt a gyógyulás, kérem?
Jóapámék épp a 110lovas turbosra cserélik az autójukat, voltam én is tesztelni, azt tanácsoltam, hogy meg szabad venni, mert 4* annyit elmegy, mint egy cx vagy egy bx hiba nélkül.
Sajnos a hír igaz, az új autók kevesebb karbantartás mellett is sokkal több km-t lefutnak. Hogy utána okostelefon hátlap lesz belőlük nem pedig féltett veterán az nem kérdés.

Avatar
Jeszenszki
Hozzászólások: 46
Csatlakozott: 2018 júl. 23 21:13

Re: Gumiszoba

Hozzászólás Szerző: Jeszenszki » 2019 jan. 12 11:43

Bowden írta:
2019 jan. 12 11:12
taksoft írta:
2018 aug. 06 09:56
Micsoda? Ki gyógyult meg?

Citroen C3-ast vettem. Vacsi újat! Hol itt a gyógyulás, kérem?
Jóapámék épp a 110lovas turbosra cserélik az autójukat, voltam én is tesztelni, azt tanácsoltam, hogy meg szabad venni, mert 4* annyit elmegy, mint egy cx vagy egy bx hiba nélkül.
Sajnos a hír igaz, az új autók kevesebb karbantartás mellett is sokkal több km-t lefutnak. Hogy utána okostelefon hátlap lesz belőlük nem pedig féltett veterán az nem kérdés.
Jobbára igazad van.
Ám nagyon nem mindegy, mit nevezünk karbantartásnak.
Mert ha nem nevezzük annak a szigorú üzemanyag előírást (például), akkor tényleg nem nagyon kell karbantartani. Ha annak vesszük, akkor folyamatosan karban kell tartani.
Ha nem vesszük annak a (mondjuk a) motor sajátosságaihoz előírt kenőolaj teljesítményét, tulajdonságát, akkor persze nem kell. De ha besoroljuk az közé, akkor elég karbantartásigényes. Ezzel a kettő jellemző elhanyagolásával durván meg lehet ölni egy korszerű autót, és fájdalmas költségek lesznek, amíg ezen jellemzők elhanyagolása egy ósdi vason nem vág taccsra egy családot fél évre.

Tudtad pölö, hogy a PSA előír X futás után egy „speciális" üzemanyagrendszer tisztító adalékot, amit az üzemanyagba kell tölteni? Dízel-benzin egyaránt. Van neki gyári neve, száma, és ára.
Benézel egy kétéves autó agyába, ezer hibakód van benn, bár nem korlátoz semmit, de ő jegyezte, hogy volt bármi gebasz. Ha nem nézeted meg időnként sokezerért, a végén egy összesített ezerbe fájó szerelési számla lesz a jutalma. Vagy magyarosan kifűrészelik a részecskeszűrőt például...

Az átlag paraszt a modern autót kihozza, és max 300.000-et használja. Minimális karbantartással elmegy simán annyit. Oszt vesz egy másik (Daciát...) autót. Arról senki nem szól, hogy aki azt megvette háromszázzal, mit gondol a modern autókról. Ám ezek az autók karbantartással, simán megnyalják az egymilliót is, ám az néha húzós karbantartás...
(Tudod... adagolós szantia - hdi szantia / Epic ikszem - Bosch ikszem - vagy gőzgép).
A régi kotlák is képesek ennyire, ha rendszeresen megkapják a magukét.

Tehát, a kétévente cserélt fagyálló karbantartás, vagy nem karbantartás? Mert valóban, zsírzógomb már nincs egy modern autón se, bár biztos könnyen beszerelhető lenne bárhová.
Böszmülünk, polgártárs?!

tzdbx
Hozzászólások: 30
Csatlakozott: 2018 júl. 22 20:56

Re: Gumiszoba

Hozzászólás Szerző: tzdbx » 2019 jan. 13 16:51

Na egy egyszerű weboldal is lett. A korábban elérhető bx-es leírásokat megtaláljátok ott.

https://citroenforum.eu

Olahpeti
Hozzászólások: 13
Csatlakozott: 2018 júl. 23 21:12

Re: Gumiszoba

Hozzászólás Szerző: Olahpeti » 2019 jan. 13 19:23

tzdbx írta:
2019 jan. 13 16:51
Na egy egyszerű weboldal is lett. A korábban elérhető bx-es leírásokat megtaláljátok ott.

https://citroenforum.eu
Szuper, köszi.

taksoft
Hozzászólások: 22
Csatlakozott: 2018 júl. 23 13:38

Re: Gumiszoba

Hozzászólás Szerző: taksoft » 2019 jan. 14 10:59

Bowden írta:
2019 jan. 12 11:12


Jóapámék épp a 110lovas turbosra cserélik az autójukat, voltam én is tesztelni, azt tanácsoltam, hogy meg szabad venni, mert 4* annyit elmegy, mint egy cx vagy egy bx hiba nélkül.
Sajnos a hír igaz, az új autók kevesebb karbantartás mellett is sokkal több km-t lefutnak. Hogy utána okostelefon hátlap lesz belőlük nem pedig féltett veterán az nem kérdés.
Én a 82Le-st vettem. Nem kell turbó, abba (akkor) előírták a 99-es oktánszámú benzint. A 82Le-sbe meg mehet a 91-es.
Nem ringatok hiú ábrándokat, hogy mennyit megy el. 12ekm-nként karbantartás (jó drága lesz), aztán majd meglátjuk.

Avatar
Bowden
Hozzászólások: 27
Csatlakozott: 2018 júl. 22 22:45

Re: Gumiszoba

Hozzászólás Szerző: Bowden » 2019 jan. 14 19:18

taksoft írta:
2019 jan. 14 10:59
Bowden írta:
2019 jan. 12 11:12


Jóapámék épp a 110lovas turbosra cserélik az autójukat, voltam én is tesztelni, azt tanácsoltam, hogy meg szabad venni, mert 4* annyit elmegy, mint egy cx vagy egy bx hiba nélkül.
Sajnos a hír igaz, az új autók kevesebb karbantartás mellett is sokkal több km-t lefutnak. Hogy utána okostelefon hátlap lesz belőlük nem pedig féltett veterán az nem kérdés.
Én a 82Le-st vettem. Nem kell turbó, abba (akkor) előírták a 99-es oktánszámú benzint. A 82Le-sbe meg mehet a 91-es.
Nem ringatok hiú ábrándokat, hogy mennyit megy el. 12ekm-nként karbantartás (jó drága lesz), aztán majd meglátjuk.
20 ezer a periódusa, úgy terveztük, hogy 10-enként lecserélem az olajat, a következőt meg a szerviz.
PSA turbós benzineseiről jókat mondanak.

bxbreak
Hozzászólások: 8
Csatlakozott: 2018 júl. 23 19:36

Re: Gumiszoba

Hozzászólás Szerző: bxbreak » 2019 jan. 15 21:06

Én azt hittem megszünt ez a fórum... :)

taksoft
Hozzászólások: 22
Csatlakozott: 2018 júl. 23 13:38

Re: Gumiszoba

Hozzászólás Szerző: taksoft » 2019 jan. 16 09:05

bxbreak írta:
2019 jan. 15 21:06
Én azt hittem megszünt ez a fórum... :)
Ezzel többen így vagyunk....
Rám tudnál írni privátban, kérlek! bxcitroen@gmail.com. Szeretnék kérdezni-kérni valamit.

petikebx
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2018 júl. 23 00:24

Re: Gumiszoba

Hozzászólás Szerző: petikebx » 2019 jan. 18 09:13

Bowden írta:
2019 jan. 14 19:18
taksoft írta:
2019 jan. 14 10:59
Bowden írta:
2019 jan. 12 11:12


Jóapámék épp a 110lovas turbosra cserélik az autójukat, voltam én is tesztelni, azt tanácsoltam, hogy meg szabad venni, mert 4* annyit elmegy, mint egy cx vagy egy bx hiba nélkül.
Sajnos a hír igaz, az új autók kevesebb karbantartás mellett is sokkal több km-t lefutnak. Hogy utána okostelefon hátlap lesz belőlük nem pedig féltett veterán az nem kérdés.
Én a 82Le-st vettem. Nem kell turbó, abba (akkor) előírták a 99-es oktánszámú benzint. A 82Le-sbe meg mehet a 91-es.
Nem ringatok hiú ábrándokat, hogy mennyit megy el. 12ekm-nként karbantartás (jó drága lesz), aztán majd meglátjuk.
20 ezer a periódusa, úgy terveztük, hogy 10-enként lecserélem az olajat, a következőt meg a szerviz.
PSA turbós benzineseiről jókat mondanak.
Kivéve az 1.6thp-t :D

Avatar
Jeszenszki
Hozzászólások: 46
Csatlakozott: 2018 júl. 23 21:13

Re: Gumiszoba

Hozzászólás Szerző: Jeszenszki » 2019 feb. 03 11:42

Boldog névnapot a Balázsoknak, meg ehhez hasonlók!
Böszmülünk, polgártárs?!

taksoft
Hozzászólások: 22
Csatlakozott: 2018 júl. 23 13:38

Re: Gumiszoba

Hozzászólás Szerző: taksoft » 2019 feb. 04 11:05

Köszönöm szépen!

taksoft
Hozzászólások: 22
Csatlakozott: 2018 júl. 23 13:38

Re: Gumiszoba

Hozzászólás Szerző: taksoft » 2019 júl. 29 15:10

Hali!
Most hogy állunk ezzel? Nem kellett volna már megszűnnie? Nem, nem várom!

tzdbx
Hozzászólások: 30
Csatlakozott: 2018 júl. 22 20:56

Re: Gumiszoba

Hozzászólás Szerző: tzdbx » 2019 aug. 13 19:08

taksoft írta:
2019 júl. 29 15:10
Hali!
Most hogy állunk ezzel? Nem kellett volna már megszűnnie? Nem, nem várom!
Hello,

De meg kellett volna már... De befizettem a kemény 2800 Ft-ot újabb 1 évre a domain miatt. A szerver meg úgyis kell másra is nekem.

Tudom, hogy senki nem fórumozik már, de itt legalább nem CO hegesztővel rögzítik a gömbfejet mint a magyar bx-es fészbuk csoportban :D

Válasz küldése